Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Planering
X Kontaktcenter Härnösand

Befattning: Handläggare kundärenden
Ort: Härnösand
Ref nr: 13:2016:8

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare hanterar du inkommande ärenden främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in (främst via telefon men även skriftligt) genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.

I dina arbetsuppgifter ingår att återkoppla ärenden främst inom den egna organisationen men ibland även externt. Vidare återför du de synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket.

Därutöver medverkar du till utvecklingen av verksamheten och arbetar med att hantera vår bevakning och svarsfunktion i sociala medier.

Kvalifikationer

Du har gymnasieexamen alternativt högskoleutbildning inom information, beteendevetenskap eller teknik. Meriterande med påbyggnad information/kommunikation på högre nivå, eller annan relevant utbildning.

Du har god datorvana samt goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska.

Flerårig erfarenhet från kundtjänst och hantering av kundärenden helst inom transportsektorn, eller annan servicefunktion och hantering av informationsflöden via digitala system. Erfarenhet av arbete inom sociala medier. Servicekänsla, nyfikenhet, förmåga att ta egna initiativ. Personliga egenskaper väger tungt vid tillsättande och kommer
att bedömas med hjälp av speciella "case" från verksamheten.

Engelska samt annat språk är önskvärt.

För att vi inte ska tappa fart och kvalitet i vår verksamhet är det meriterande med goda goda kunskaper i ärendehanteringssystemet LIME Pro samt i TRISS.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2016-03-15


Visa annons som pdf