Intern annons för omplacering
Publicerad: 9999-12-31UnderhållUtformning och mottagning
Befattning: Projektledare/mottagarkoordinator vägsystem erf.
Ort: Luleå, Gävle, Solna, Göteborg, Eskilstuna, Kristianstad, Borlänge
Ref nr: 18:2016:63Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 800 medarbetare och en omsättning på cirka 17 miljarder kronor.
ArbetsuppgifterSom projektledare mottagning väg kommer du att leda och ansvara för framtagandet av underhållskrav för väg, vara projektens ingång till Underhåll under projektens gång samt arbeta som mottagarkoordinator av ny eller förändrad väganläggning, fysisk och digital.
Underhållskrav för väg är under framtagande och du kommer leda och styra ansvarig projektledare dvs. konsult för detta arbete. Att leda och ansvara för arbetet i samband med mottagande av färdig anläggning innebär att du är Underhålls kontaktperson mot ett projekt samt koordinerar mottagandet inom Underhåll för att säkra upp att de förvaltande enheterna, inom verksamhetsområdet Underhåll samt övriga berörda verksamhetsområde/central funktion, får rätt anläggningsdata samt fysisk anläggning. Du leder och styr även konsulter i detta arbete.
Arbetet med att vara Underhålls ingång under projektet innebär att följa upp projekten bland annat att svara på frågor samt att hantera avvikelser under projektets gång. Du kommer arbeta nära de förvaltande enheterna samt tekniska specialister. Väganläggningarna är alltifrån mindre projekt till större med komplexa tekniska system/installationer (belysning, styr- och övervakningssystem, ventilation).
I tjänsten ingår att samordna arbetsuppgifterna regionalt över landet i nära samarbetet med chef och nationell samordnare. Det ingår en del resor i tjänsten.
KvalifikationerDu har högskole- eller universitetsexamen om minst 240 hp med teknisk inriktning eller annan utbildning kombinerat med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av projektledning eller kravställning av anläggningar samt utredningsarbete. God kännedom om Trafikverkets regelverk och processer som till exempel investeraprocessen och underhållaprocessen är meriterande. God kännedom om ekonomisystemet Agresso och projektportal investera ses också som meriterande. Körkort för personbil är ett krav.
Som person har du en mycket god samarbetsförmåga och arbetar självgående och strukturerat. Du har en kommunikativ förmåga och är en duktig problemlösare.
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2016-05-24