Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Centrala funktioner
Fastighetsförvaltning

Befattning: Biträdande Byggnadsförvaltare
Ort: Stockholm
Ref nr: 12:2016:194

Den centrala funktionen Ekonomi och styrning har ett övergripande ansvar för ledningen och styrningen av Trafikverket. Här ingår bland annat planering och uppföljning av verksamheten, finansieringsfrågor, koncerngemensam redovisning, bokslut och fakturahantering. Vi ska säkerställa att Trafikverket har effektiv och ändamålsenlig ledning och styrning samt god intern styrning och kontroll.

Fastighetsavdelningen ansvarar för förvaltningen av Trafikverkets byggnader och stationer/plattformar samt markområden. Avdelningen hyr vid behov även in lokaler för Trafikverkets olika verksamheter.

Arbetsuppgifter

Som byggnadsförvaltare inom avdelning Fastighet företräder du Trafikverket nationellt som ägare av Trafikverkets bebyggda fastigheter. Du ansvarar för förvaltning av Trafikverkets byggnader med tillhörande markområden och uthyrning av lokaler.

Du har budget- och resultatansvar för dina fastigheter. Du ansvarar för att följa upp att våra driftentreprenörer levererar enligt ingångna driftavtal. Tillsammans med våra upphandlare handlar du upp och genomför byggentreprenader genom våra ramavtal. Du rapporterar direkt till enhetschefen för byggnadsförvaltning. Du medverkar i utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten på enheten.

Du driver även självständigt eller tillsammans med andra ärenden gällande budget, prognos och uppföljningar och tillser att myndighetskrav uppfylls. Du kommer att delta i projektet ombyggnad/nybyggnad av Trafikledningscentraler. Vidare medverkar du som sakkunnig vid interna utredningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk utbildning (180 hp) inom området fastighetsförvaltning och/eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet och projektledning.

Vi söker dig som har förmåga att kunna arbeta självständigt, strukturerat och resultatinriktat och samtidigt sätta ditt arbete i relation till övriga funktioner inom verksamhetsområdet och Trafikverket. God kommunikativ förmåga är ett krav då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter där du samordnar och leder.

Tjänsten innebär resor nationellt. Körkort B är ett krav.

Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2016-11-11


Visa annons som pdf