Intern annons för omplacering
Publicerad: 9999-12-31Stora projektVerksamhetsstyrning
Befattning: Chefsassistent
Ort: Göteborg
Ref nr: 16:2016:100Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Som en av landets - och därmed Nordens - största byggherrar och beställare bidrar vi till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll. Några av våra största projekt just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt investeringsprojekten E4 Förbifart Stockholm, Ostlänken och Västlänken.
ArbetsuppgifterSom chefsassistent har du en viktig roll att bistå verksamhetsområdeschefen för Stora projekt och avdelningschefen för verksamhetsutveckling med administrativt stöd vid planering och genomförande av den dagliga och långsiktiga delen av verksamheten. Som chefsassistent kommer du att agera kontaktperson för många interna och externa kontakter. Du administrerar, bereder, bevakar och följer upp enhetens interna ärenden.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ge stöd i uppföljningsarbete, göra sammanställning och uppföljning, ekonomihandläggning i form av kontering och bevakning av fakturor, att säkerställa att beslut signeras och diarieförs samt att förvalta verksamhetens webbaserade arbetsrum (Sharepoint 2013). Det ingår även i rollen vanligt förekommande assistentuppgifter som t.ex planera möten, föra protokoll, boka resor, hantera hotell och konferensbokningar samt sköta kalendrar.
KvalifikationerDu har gymnasieexamen med administrativ eller ekonomisk inriktning alternativt har du annan utbildning kombinerat med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du har minst 3 års erfarenhet från kvalificerat arbete som chefsassistent. Du har erfarenhet av att ta emot och förmedla information samt samordna administration såsom möten och andra aktiviteter för större grupper samt erfarenhet av att skriva protokoll.
Du hanterar Office-paketet och Sharepoint utan problem och har även erfarenhet av rapporterings- och ekonomisystem. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
För att nå framgång i rollen behöver du vara flexibel och självgående. Som person har du lätt att skapa nya kontakter och upprätthålla relationer. Du är strukturerarad och är serviceinriktad.
I rekryteringsprocessen kan urvalstester komma att användas.
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2016-11-28