Intern annons för omplacering
Publicerad: 2017-08-25PlaneringX Kontaktcenter Härnösand
Befattning: Handläggare kundärenden (PL)
Ort: Härnösand
Ref nr: 13:2017:131Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
ArbetsuppgifterSom kundtjänsthandläggare är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden inom den egna organisationen men även externt. Du återför de synpunkter och önskemål som kunderna har, till berörd del inom Trafikverket.
Vi söker dig som bidrar till utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.
Kundtjänst är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider med antingen skiftgång eller 08:00 - 16:30. Helg- eller nattjänstgöring kan förekomma.
Placeringsort är Härnösand.
KvalifikationerVi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.
Har du hanterat ärenden i sociala medier eller har erfarenhet av skiftarbete så är detta meriterande. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS så är även detta meriterande.
Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du har hög servicekänsla. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Du har en god problemlösningsförmåga. Arbetstempot är stundtals högt, så det är dessutom viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker även i stressiga situationer.
Urvalstester kan komma att bli aktuellt i rekryteringsprocessen.
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2017-09-17