Intern annons för omplacering
Publicerad: 9999-12-31Centrala funktionerArbetsplatsstöd adm
Befattning: Tekniker IT
Ort: Gävle, Solna
Ref nr: 12:2017:235
ArbetsuppgifterSom Tekniker IT inom sektionen Arbetsplatsstöd kommer du arbeta inom uppdraget Inköp- och livscykelhantering som är en av fyra förvaltningsprodukter inom delförvaltningsområdet Administrativ IT-arbetsplats. Delförvaltningsobjektet Administrativ IT-Arbetsplats är att betrakta som ett generellt stöd för samtliga Trafikverkets processer och verksamheter.
Inköp- och livscykelhantering omfattar ett standardsortiment av hårdvara kopplat till Trafikverkets IT-arbetsplats (PC, skärmar, telefoner och tillbehör). Du ska du vara väl bekant med sortimentet då det i tjänsten ingår att ge stöd och rådgivning om lämplig IT-utrustning till Trafikverkets slutanvändare och verksamhet, vara behjälplig vid beställning och fånga upp nya behov. Arbetet är till stor del ärendebaserat. I detta avseende fungerar du som backoffice-funktion till vår Servicedesk vilket inkluderar att du bevakar och följer upp tilldelade ärenden samt återkopplar till användare och beställare. I tjänsten ingår också att uppdatera beställningsportal med information om aktuellt sortimentet samt arbete med ständiga förbättringar inom det egna ansvarsområdet.
Du kommer att arbeta i en grupp som också omfattar förvaltningsstöd inom Inköp- och livscykelhantering och vid behov stödja dessa i arbetet med assetregistret och återtagshantering, samt framtagande av underlag vid rapportering. Gruppen har ett nära samarbete med förvaltningen, supporttekniker och kontakt med leverantörer.
Allt arbete utförs enligt gällande arbetssätt och dokumenterade rutiner som löpande ska underhållas.
I tjänsten kan det förekomma resor till trafikcentraler på andra orter.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdigt.
Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT-stöd och support till slutanvändare, gärna med inriktning på hårdvara. Du är van att jobba ärendebaserat och har erfarenhet av något slags administrativt arbete inom IT. Meriterande är om du har arbetat med registerhållning och beställningsportaler, samt är van att formulera informativa och instruerande texter.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och söker dig som är kundorienterad, har god förmåga att kommunicera, både muntligt och i text, och värdesätter din samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har ett gott ordningssinne och du ska kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt, såväl som i grupp. Du ska vara villig att utvecklas och lära sig nya saker då tjänsten är mycket bred inom området.
Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2017-11-12