Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Centrala funktioner
Kapacitetstilldelning

Befattning: Projektledare IT
Ort: Borlänge
Ref nr: 12:2017:253

Trafikverkets it-organisation har ett helhetsansvar för all it och telekom inom myndigheten, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare får du möjlighet att bidra och utvecklas i vår verksamhet inom många olika roller och befattningar. Du får vara med och forma framtidens transportsystem där it får en allt större betydelse. Vi jobbar brett inom hela IT-området i intressanta samarbeten och partnerskap med branschledande organisationer och myndigheter för att skapa bästa möjliga nytta för samhällsmedborgaren. Trafikverket it arbetar aktivt för införande av DevOps under de närmaste åren.

Arbetsuppgifter

Som Projektledare IT på Trafikverket så leder du och levererar utvecklingsprojekt och förvaltningsuppdrag. Du har kontaktytor mot kund, beställare och styrgrupp. Du leder operativt, rapporterar status och progress, planerar och fördelar uppgifter inom projekt/förvaltning. Du ansvarar för att uppdraget levereras inom rätt tid och med rätt kvalité och kostnad. Du skapar goda relationer i arbetsgruppen och med kund samtidigt som du säkerställer att Trafikverkets metoder följs.

I detta uppdrag ska du ansvara för en förvaltningsgrupp som förvaltar våra planeringssystem för järnväg och väg. Dessa system är komplexa och innehåller många integrationer med omgivande system. Det pågår ett stort projekt som väsentligt förändrar både arbetssätt och IT-verktyg inom området vilket kommer innebära stora utmaningar för förvaltningen. Vi tillämpar PM3 som förvaltningsmodell.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot IT om minst 180 hp (120 p), t ex systemvetare, dataingenjör eller motsvarande kunskap/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du har minst två års erfarenhet av att leda förvaltningsuppdrag inom IT (applikationsförvaltning).

Arbetsuppgifterna kräver en god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har god kunskap inom PM3 och/eller applikationsförvaltning i komplexa systemmiljöer med beroenden mellan standardsystem och specialutvecklade nischprodukter.

Eftersom arbetet kräver kontakter med interna och externa intressenter, samarbetspartners och systemägare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad med en problemlösande analysförmåga. Du är resultatorienterad och en god ledare med en förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer. Du är även en duktig kommunikatör mellan olika användargrupper och utvecklingsteam. Viktiga egenskaper i denna roll är din kvalitetsmedvetenhet och din strukturförmåga.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-01-07


Visa annons som pdf