Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Underhåll
X Ledningsärenden väg

Befattning: Handläggare myndighetsärenden
Ort: Göteborg, Eskilstuna, Härnösand
Ref nr: 18:2017:236

Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 900 medarbetare och en omsättning på cirka 19 miljarder kronor.

Arbetsuppgifter

Har du ett intresse för myndighetsfrågor inom väg? Vi söker just nu flera handläggare inom myndighetsärenden till vår enhet Ledningsärenden väg med en tidsbegränsad anställning på två år. Enheten är under ett hårt tryck där vi arbetar för att nå regeringens uppdrag "Ett fullt uppkopplat Sverige". Stort fokus ligger på att vi ska säkerställa att vi klarar handläggningstiderna.

I rollen ansvarar du för att handläggning och beslut av myndighetsärenden inom lednings tillstånd sker enligt gällande lagar och regelverk. Du driver dina ärenden självständigt från det att ansökan inkommer till det avslutas. Du tar emot, kontrollerar och administrerar ansökningar, handlägger samt utreder ärenden, fattar beslut och följer upp. Du hanterar underrättelser, kungörelser, anmälningar och beslut. Vid behov kontaktar du ledningsägare och specialister för att skapa behövliga villkor i beslutet. Efter beslut bereder du för utbetalning, fakturering eller kontering. I arbetet ingår ansvarsområden kopplat till väglagen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 hp/80 poäng med teknisk inriktning, eller annan utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig. Du skall ha erfarenhet av handläggning av ledningsärenden väg eller motsvarande.

Meriterande är om du har kunskap inom vägsystemet samt arbete på väg. Vi ser gärna att du har kunskap inom juridik såsom förvaltningsrätt.

Då rollen innefattar interna och externa kontakter, ser vi att du har en god förmåga att bygga relationer och har lätt för att kommunicera med olika individer och/eller grupper intern och externt. I rollen ingår problemlösning där du bedömer och väljer mellan flera alternativ, varför det är viktigt att du har en analytisk förmåga.

Du har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Tester kan komma att förekomma i processen.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-02-09


Visa annons som pdf