Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Trafikverkets fordonsresurser
Fordonsförvaltning

Befattning: Administratör
Ort: Solna, Borlänge
Ref nr: 70:2018:1

Arbetsuppgifter

Assistenten ska stödja Trafikverkets Fordonschef, Fordonsresursers stabsansvarig och resultatenheten Fordonsresurser i varierande administrativa uppgifter. Detta inkluderar allt från eget ansvar för vissa administrativa system till att ta anteckningar på styrelsemöten. Ekonomiadministration bedrivs inom, löpande ekonomiarbete (leverantörsfakturor, tidredovisning), att ta fram underlag för fakturering och omföringar, att vara ekonomistöd i framtagande av budget och prognoser samt att ta fram och sammanställa underlag för ekonomisk uppföljning. Sammantaget ställer uppgifterna krav på förmåga att hantera tidspress och leverera enligt deadlines.

På arbetsplatsen arbetar man i ett mindre team där uppgifter som fakturering mot kund ingår vilket kräver struktur, ansvarstagande och noggrannhet.

Konkret innebär administrativa uppgifter sådant som att:

-Ansvara för planering av styrelsemöten och APT
-Skriva protokoll vid styrelsemöten och delge medlemmarna protokoll och andra handlingar efter justering
-Skriva och hantera minnesanteckningar vid andra möten
-Uppdatera resultatenhetens hemsida och arbetsrum
-Hålla postlistor, diarium och arkiv aktuella
-Ansvara för diarieföring och annat administrativt arbete
-Medverka i planering och administration av uppdrag vid resultatenheten
-Ansvara för sammanställningar i samband med budgetarbete, produktionsuppföljningar mm
-Boka resor, lokaler för möten mm.

Kvalifikationer

Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning inriktad mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet av ekonomiadministration. Du har goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Arbetet kräver goda kunskaper i Office-programmen Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt kunskap i affärssystemet Agresso. Kunskap i Trafikverkets ekonomimodell och fakturahanteringssystemet CDI är meriterande.

Då verksamheten både levererar tjänster internt i Trafikverket och till externa beställare behöver du vara lyhörd. I rollen krävs det även att du är serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du bör även ha ett tekniskt intresse för att trivas hos oss. Dock anser vi att din personlighet och din vilja att bidra till att utveckla verksamheten är det allra viktigaste.

Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-01-25


Visa annons som pdf