Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Centrala funktioner
Förvaltning stationer

Befattning: Stationsförvaltare
Ort: Gävle
Ref nr: 12:2018:4

Arbetsuppgifter

Som stationsförvaltare förvaltar du Trafikverkets ansvarsområde på stationerna, dvs plattform, plattformsförbindelser såsom hissar, rulltrappor, gångbroar, gångtunnlar mm.
Du är ansvarig för att skapa attraktiva stationsmiljöer med resenären i fokus. Det innebär bland annat att ha kontakt med intressenter och andra berörda, gällande resandet och utveckling av stationerna. Du medverkar aktivt i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten.

Vidare ansvarar du för att erforderliga avtal tecknas mellan Trafikverket och andra aktörer avseende stationerna. Du ansvarar för den ekonomiska och tekniska förvaltningen av de ca 140 stationer som finns inom förvaltningsområdet.

Som stationsförvaltare planerar och genomför du underhålls-, reinvesteringsåtgärder på stationerna inom ansvarsområdet. Du ansvarar för budget-, mål-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbetet för förvaltningsområdet.

Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är:

* Ansvara för att drift, skötsel och avhjälpande underhåll utförs enligt ingångna avtal.
* Med stöd av bl a verkets upphandlare handla upp konsulter, byggtjänster mm.
* Bevaka garantitider.
* Ansvara för att de myndighetskrav som ställs på fastigheterna uppfylls.
* Representera Trafikverket i relationen till externa samarbetspartners såsom fastighetsägare, kommuner m.fl.

Tjänsten som vi söker innebär att ansvara för förvaltningen av stationer inom region nord/mitt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området fastighetsförvaltning, FM-tjänster eller har annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet från stationsförvaltning alternativt fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet.

Erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket, avtalsskrivning, projketledning samt förhandlingsvana är meriterande.

B-körkort samt god svenska i såväl tal som skrift är ett krav.

Som person är du drivande och flexibel. Du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Då arbetet innebär mycket kontakter är det även viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-05-16


Visa annons som pdf