Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Planering
X Kontaktcenter Härnösand

Befattning: Handläggare kundärenden
Ort: Härnösand
Ref nr: 13:2018:14

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider med antingen skiftgång eller dagtid 08:00 - 16:30. Helg- eller nattjänstgöring kan förekomma.

I processen kommer vi att tillsätta en fast tjänst och ett längre vikariat som pågår minst ett år.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.

Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS och har hanterat ärenden i sociala medier ser vi det som meriterande.

Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer.

Urvalstester kan komma att bli aktuellt i rekryteringsprocessen.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-02-27


Visa annons som pdf