Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Planering
Kontaktcenter Solna

Befattning: Handläggare kundärenden
Ort: Solna
Ref nr: 13:2018:87

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

En handläggare på Trafikverkets Kontaktcenter förväntas bemöta sina kunder på ett professionellt sätt och hantera de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. I rollen som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande väg och järnväg. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför de synpunkter och önskemål som kunderna har, till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och Trafikverket i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst innebär dock fast arbetstid, ordinarie dagtid 08:00 - 16:30 men i vissa fall kan udda tider förekomma. Tjänsten är tillsvidare med provanställning 6 månader.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har en aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt. Du är van att använda dator samt ett telefoni- och ärendehanteringssystem och hantera informationsflöden via digitala system.

Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Meriterande är om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS och har hanterat ärenden i sociala medier. Det anses som en värdefull merit om du har erfarenhet från Transport- och/eller offentlig sektor.

Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att fokusera på rätt saker i stressiga situationer.

Urvalstester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-05-06


Visa annons som pdf