Intern annons för omplacering
Publicerad: 9999-12-31Centrala funktionerInformationshantering
Befattning: Förvaltningsledare kundärendehantering
Ort: Borlänge
Ref nr: 12:2015:33
ArbetsuppgifterSom förvaltningsledare för kundärendehantering har du en viktig roll att förvalta befintliga verksamhets- och It- komponenter och driva utvecklingsarbetet för kundärenden i nära dialog med verksamheten och enligt omvärldens krav på e-förvaltning.
Stödprocessen hantera kundärenden är utgångspunkten för att fortsätta utveckla Trafikverkets gemensamma ärendehantering för uppföljning av verksamheten och framtagande av nyckeltal. Samordning av e-tjänster mot verksamhet och implementering av Mina Meddelanden e-signering och e-identifiering är några av utmaningarna förvaltingsobjektet står inför.
Hos oss befinner du dig i en miljö som är i ständig förändring och därmed också under utveckling. Du leder förvaltningsobjektet Kundärendehantering
Huvudarbetsuppgifter:
-Säkerställa förvaltningsobjektets leveransförmåga i enlighet med förvaltningsplanen
-Utveckla Trafikverkets kundärendehantering utifrån digitaliseringen i samhället genom självservice, automatisering utifrån ett kundperspektiv. Du ska utifrån omvärlden, verksamhetens och legala krav driva utvecklingen av dessa delar på ett för Trafikverket effektivt sätt och i enlighet med de krav som ställs på myndigheter inom ramen för e-förvaltning.
-Ta fram och implementera och förvalta koncernövergripande styrning
-Förvalta och utveckla Trafikverkets stödprocess "Hantera kundärenden"
-Representera Trafikverket internt och externt inom området
-Följa upp och ta fram mätetal på kundärendehanteringen i Trafikverket
KvalifikationerDu har en relevant högskoleexamen eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av att leda och arbeta med övergripande verksamhetsutveckling som förvaltningsledare eller projektledare. Du har kunskaper om digitaliseringens utmaningar och möjligheter i kombination med kundorientering och e-förvaltning i utvecklingen av myndighetsutövningen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ärendehantering utifrån ett verksamhetsutvecklingsperspektiv samt har kunskaper i förvaltningsmodellen PM3.
Du drivs av utmaningar och förändringar och är kreativ som person med ledaregenskaper, driv och leveransförmåga. För att utveckla Trafikverket inom området krävs att du är utåtriktad och gärna står i centrum. Vidare är du en god pedagog som tycker om att tala inför större och mindre grupper och göra komplexa frågor begripliga. Till detta behöver du vara lyhörd med en förmåga att lyssna in verksamhetens olika behov och ha god samarbetsförmåga.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2015-04-20