Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 2015-06-09

Centrala funktioner
Inköp Nord

Befattning: Inköpare
Ort: Luleå
Ref nr: 12:2015:53

Med en uppdragsvolym på 35 miljarder kronor är Trafikverket den största beställaren i anläggningsbranschen. Som ledande beställare har vi en unik möjlighet att påverka branschens effektivitet och bidra till en ökad produktivitet och innovationsgrad.

Brinner du för att göra bra affärer som leder till samhällsnytta? Då kan det här vara utmaningen för dig. I den centrala funktionen Inköp och logistik arbetar 220 medarbetare med Trafikverkets inköpsverksamhet. Tillsammans driver vi förändringar för ständig förbättring av infrastrukturen och bidrar till nya smarta lösningar för att hela Sverige ska kunna leva.

Arbetsuppgifter

Som inköpare arbetar du med att genomföra avrop och förnyade konkurrensutsättningar mot befintliga ramavtal. Arbetet sker till största delen i systemen CTM (det elektroniska upphandlingssystemet) och Proceedo (beställningssystemet). Du ansvarar för att Trafikverkets inköp sker på ett affärsmässigt, kvalitetssäkrat och juridiskt korrekt sätt samt att interna och externa föreskrifter och regler efterlevs.

I arbetsuppgifterna ingår även att hålla sig uppdaterad om leverantörsmarknaden inom sitt område samt att att bidra till kontinuerlig utveckling av process, system och arbetsmetoder.

Du kommer framför allt att arbeta med avrop av tjänster. Inom avdelningen kan även vissa entreprenadrelaterade inköp göras.

I dina arbetsuppgifter ingår att
- Hantera inkommande beställningar i Trafikverkets beställningssystem.
- Genomföra avrop och förnyade konkurrens- utsättningar
- Stödja och vid behov utbilda personal i organisationen hur beställningssystemet fungerar
- Stödja med administration och registervård kopplat till beställningssystemet
- Stödja med statistik/information hämtade ur beställningssystemet
- Bidra till kontinuerlig utveckling av processen och system.
- Genomföra enklare upphandlingar.
- Ta fram, analysera och följa upp statistik
- Planera och genomföra avdelningens verksamhetssaktiviteter

Vi jobbar i en nationell organisation och många av våra upphandlingar täcker hela Trafikverkets behov.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning med inriktning på teknik, ekonomi eller juridik, alternativt KY med inriktning internationell inköps ekonom eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av inköp och inköpssystem. Du har god allmän IT-kompetens och är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift.

För att lyckas i den här rollen har du god analytisk förmåga, samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är även självgående och strukturerad.

Då tjänsten tidvis har en hög arbetsbelastning bör du även vara strestålig och klara en hög arbetsbelastning.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2015-07-05


Visa annons som pdf