Intern annons för omplacering
Publicerad: 9999-12-31Centrala funktionerX Varor och tjänster
Befattning: Kvalificerad inköpare varor och tjänster
Ort: Borlänge
Ref nr: 12:2016:99Med en uppdragsvolym på ca 40 miljarder kronor, varav varor och tjänster står för ca 10%, är Trafikverket den största beställaren i anläggningsbranschen. Som ledande beställare har vi en unik möjlighet att påverka branschens effektivitet och bidra till en ökad produktivitet och innovationsgrad.
Brinner du för att göra bra affärer som leder till samhällsnytta? Då kan det här vara utmaningen för dig. I den centrala funktionen Inköp och logistik arbetar 220 medarbetare med Trafikverkets inköpsverksamhet. Tillsammans driver vi förändringar för ständig förbättring av infrastrukturen och bidrar till nya smarta lösningar för att hela Sverige ska kunna leva.
ArbetsuppgifterSom kvalificerad inköpare är ditt uppdrag är att göra goda affärer åt Trafikverket och staten/medborgarna. Du kommer att arbeta som affärsstöd åt våra beställare både före, under och efter upphandling.
Du kommer att vara med tidigt i upphandlingsprocessen för att planera och paketera upphandlingar i syfte att minimera totalkostnad. Du genomför därefter upphandlingar och ser till att Trafikverkets inköp sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Även efter kontraktstecknande är du kommersiellt stöd till kontraktsägaren med inriktning på kontraktets totalekonomi, uppföljning och erfarenhetsåterföring.
Du kommer framför allt att arbeta med ramavtalsupphandlingar av direkta och indirekta varor och tjänster som behövs över hela landet för nybyggnation samt drift och underhåll av väg och järnväg. Inom avdelningen görs även vissa entreprenadrelaterade upphandlingar.
Utöver ovanstående, arbetar du med ständig förbättring av processer och rutiner samt med att etablera och implementera upphandlings- och kategoristrategier. Du är aktiv i dialogen med leverantörsmarknaden och utveckling av marknaden genom utvärdering av leverantörer och användning av nya upphandlingsmodeller för att främja innovation.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning (180 hp/120p) med inriktning på teknik, ekonomi och/eller juridik eller har annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du bör ha några års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. Arbetsuppgifterna kräver god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att leda varu- och tjänsteupphandlingar
- erfarenhet och intresse av affärsförhandling
- erfarenhet av att genomföra upphandlingar i enlighet med gällande lagstiftning för offentlig upphandling (LOU/LUF)
- goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Som person har du lätt för att knyta och behålla goda relationer med andra människor samtidigt som du är affärsmässig. Vidare är du resultatorienterad, har en god analytisk förmåga, är initiativrik och har en god helhetssyn. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
UpplysningarAnsökanDin ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.
Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen.
Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.
Sista ansökningsdagDin ansökan ska ha inkommit senast 2016-06-30