Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 2017-05-24

Stora projekt
Norrköping

Befattning: Projektadministratör till projekt Ostlänken
Ort: Norrköping
Ref nr: 16:2017:73

Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Som en av landets - och därmed Nordens - största byggherrar och beställare bidrar vi till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll. Några av våra största projekt just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt investeringsprojekten E4 Förbifart Stockholm, Ostlänken och Västlänken.

Arbetsuppgifter

Som projektadministratör i projekt Ostlänken har du en viktig roll i att bistå projektledningen och projektet med administrativt stöd. Du kommer arbeta nära projektledningen med variation och bredd i uppgifterna. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kontorsservice och ansvar för kontorsrutiner
- Administration, till exempel kontroll och kvalitetssäkring av dokument och möteshantering
- Ekonomiadministration, till exempel fakturahantering
- Lokaladministration, till exempel beställningar
- Enklare personaladministration, till beställning av behörigheter och arbetsredskap till medarbetare

Kvalifikationer

Du har slutförd gymnasieutbildning inom ekonomi/administration eller annan relevant utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet inom kontorsadministrativa uppgifter som beskrivs i arbetsuppgifterna ovan, samt vana att arbeta med många interna och externa kontaktytor.

Det är meriterande med erfarenhet av administration eller koordinering i en projektorganisation. En förutsättning för tjänsten är att du har goda kunskaper i Office-paketet, det meriterande om du arbetat i SharePoint, dokumenthanteringssystem och fakturasystem.

Som person är du strukturerad och ansvarstagande. Du är självgående, serviceinriktad och flexibel. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då du har många kontakter, både internt och externt, samt att du tar dig an dina arbetsuppgifter med engagemang och driv.

Körkort B krävs.

Start: Början av 1 september

Intervjuer kommer att ske 9, 12-13 juni.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2017-06-05


Visa annons som pdf