Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 2017-05-26

Planering
Kontaktcenter Solna

Befattning: Handläggare kundärenden
Ort: Solna
Ref nr: 13:2017:69

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utveckling av verksamheten. Det innebär att du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.
Kundtjänst är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Arbetstiden i Solna är dagtid men andra tider kan förekomma vid speciella behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.
Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Det är grundläggande att ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS ser vi det som meriterande, en annan del som vi värderar är att du har hanterat ärenden i sociala medier.
Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativtagande och lösningsorienterad. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker.

Urvalstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2017-06-14


Visa annons som pdf