Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Centrala funktioner
Styrning

Befattning: Projektledare Förvaltning Datakom väg
Ort: Göteborg
Ref nr: 12:2017:214

Trafikverkets it-organisation har ett helhetsansvar för all it och telekom inom myndigheten, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare får du möjlighet att bidra och utvecklas i vår verksamhet inom många olika roller och befattningar. Du får vara med och forma framtidens transportsystem där it får en allt större betydelse. Vi jobbar brett inom hela IT-området i intressanta samarbeten och partnerskap med branschledande organisationer och myndigheter för att skapa bästa möjliga nytta för samhällsmedborgaren.

Arbetsuppgifter

Som Projektledare Förvaltning datakom väg kommer du att vara den sammanhållande/ koordinerande länken för beställningar från IT's förvaltningen och förvaltningsobjekten inom vägs operativa verksamhet. Ditt arbete kommer vara nära den operativa verksamheten och är den tekniska förvaltningsledarens dagliga kontaktyta och stöd i operativa frågor som rör kommunikation och IT plattformen Du kommer leda och leverera utvecklingsprojekt och förvaltningsuppdrag och ansvarar för att dessa levereras inom avtalad tid, kvalitet och kostnad

I rollen ingår att:
- fånga upp och analysera verksamhetens kommande behov på kort som långsikt för att initiera planering och design av kommunikationsplattformen
- leda / bemanna / genomföra projekt eller uppdrags genom att styra / leda / coacha
projektmedlemmar
- medverka i ständigt förbättringsarbete av arbetsrutiner/metoder.
- medverka och i vissa fall leda verksamhetsforum.
- att vara delaktig i målbilds- och VP-arbetet

Resor i Sverige ingår i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning om 180 hp (120 p) med inriktning mot IT alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av arbete med kommunikationsnät och IT-lösningar för väg och järnväg. Du bör ha erfarenhet av ärendehanteringssystem och av koordinering vid beställning/leverans av tjänster.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektledning och är XLMP certifierad. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete i en ledande befattning.

Du har god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska.

I arbetet ingår många kontakter/samarbeten inom och/eller utom verksamheten där det är viktigt att förstå verksamhetens behov och krav. För att nå ett bra resultat med stort fokus på kvalitet är det viktigt att Du är lyhörd, analytisk, drivande, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2017-10-08


Visa annons som pdf