Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Planering
Informationshantering

Befattning: Strateg Informationshantering 2 st.
Ort: Borlänge
Ref nr: 13:2017:155

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Arbetsuppgifter

Som strateg med fokus på ärendehantering driver du verksamhetsutvecklingsprojekt inom ärendehantering ur ett verksamhetsperspektiv i nära samarbete med förvaltningsorganisationen.
Du har en central roll i vårt digitaliseringsarbete när vi tar fram nya tjänster och/eller ansluter oss till andra myndigheters initiativ inom området.
För att nå framgång har du många kontaktytor mot Trafikverkets olika verksamheter. Beroende på situation måste du vara beredd att arbeta både självständigt och i grupp. För närvarande driver vi ett flerårigt verksamhetsutvecklingsprojekt som syftar till att införa en e-tjänstplattform i Trafikverket, öka digitaliseringen och ta fram mer enhetliga arbetssätt i ärendehanteringen.
Din roll kommer vara att leda och driva verksamhetsfrågorna inom ramen för projektet.
Strategrollen ingår även i vår förvaltningsorganisation med syfte att aktivt bidra till att ständigt förbättra Trafikverkets ärendehantering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen där minst 60 hp arkiv- och informationsvetenskap ingår alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du har flera års erfarenhet av att leda och arbeta med övergripande verksamhetsutveckling inom ärendehantering eller processutveckling. Du har arbetat med digitaliseringens utmaningar och möjligheter i kombination med kundorienterat synsätt och är insatt i regeringens intentioner med digitaliseringen.
Du har erfarenhet av offentlig förvaltning, förvaltningslagen och andra regelverk som styr handläggningen av ärenden på en myndighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektmodellen XLPM och förvaltningsmodellen pm3.
Som person är du prestigelös och kommunikativ då det i tjänsten ingår att leda och delta i flera olika sammanhang.
Trafikverkets värderingar, pålitlig, engagerad och modig passar väl in på dig. Du inger förtroende genom att vara pålitlig, ditt engagemang smittar av sig på kollegor och ditt mod gör att du står upp för det du tror på.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2017-11-09


Visa annons som pdf