Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.
Trafikverket logo

Intern annons för omplacering            Publicerad: 9999-12-31

Stora projekt
Mälarbanan

Befattning: Projektadministratör
Ort: Solna
Ref nr: 16:2018:90

Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Som en av landets - och därmed Nordens - största byggherrar och beställare bidrar vi till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll. Några av våra största projekt just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt investeringsprojekten E4 Förbifart Stockholm, Ostlänken och Västlänken.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att jobba som projektadministratör på projekt Mälarbanan med huvudansvar för administrationen inom delprojekt Sundbyberg-Solna. Projekt Mälarbanan innebär en om- och utbyggnad av dagens dubbelspårsjärnväg till en fyrspårig på sträckan Kallhäll - Tomteboda, delprojekt Sundbyberg-Solna ansvarar för planarbete och anläggningsarbete inom Sundbyberg och Solna.

Som administratör har du en viktig roll i att bistå delprojektet med administrativt arbete och stötta i projektarbetet. Du kommer att ha en stor variation och bredd i uppgifterna. I arbetsuppgifterna ingår vanligt förekommande kontorsuppgifter, t.ex. förbereda och boka möten, föra minnesanteckningar, hantera fakturor, ansvara för diarieföring och dokumenthantering, hantera arbetskläder, förberedelse för nya medarbetare inom delprojektet m.m.

Din placering är vid projekt Mälarbanans projektkontor i Solna Business Park.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av att jobba som projektadministratör i byggverksamhet, eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl i svenska som på engelska. Erfarenhet av kontorsadministrativa system som Trafikverket använder så som CDI, PPi, ProjectWise PDB/IDA, Agresso är meriterande liksom erfarenhet av fakturahantering.

Det är meriterande att ha erfarenhet av att jobba i beställarorganisationen i offentlig verksamhet. Erfarenhet från stor myndighet ses också som meriterande. Vi ser även att erfarenhet av drift och skötsel av projektkontor är meriterande.

Vi söker dig som är både strukturerad och flexibel och har en god förmåga att smidigt och självständigt lösa dina uppgifter i en miljö som präglas av hög grad av komplexitet. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du känner dig bekväm med att ta stort eget ansvar och vill kontinuerligt arbeta med förbättringar.

Upplysningar

Ansökan

Din ansökan (med bifogade dokument) skickar du via knappen "Sök tjänst" nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Att byta jobb internt ger en möjlighet till breddad kompetens, något som Trafikverket strävar efter. För att underlätta den interna rörligheten finns därför möjlighet till dialog om kortare kompetensutveckling för att uppfylla kvalifikationskraven i befattningen. Intern rörlighet bidrar till ökad kreativitet och utveckling för organisationen.

Sista ansökningsdag

Din ansökan ska ha inkommit senast 2018-05-15


Visa annons som pdf